Tuesday, April 20, 2010

Utrustning för "Vårfiske" i Mörrum


Då var man just hemkommen från en härlig helg i Mörrum. Denna turen bestod av ett par guidejobb och som väl var lite eget fiske.
Förhållandena var ju som gjorda för "våröringfiske" 54 kubik och 7,5 grader i vattnet. När jag fiskar under sådana förhållande, så brukar jag ha med mig två olika spö som är färdigriggade.
I dom mer strömsatta poolerna fiskar jag med mitt 15 fots Lpxe 10-11 och en Quadra 1012 som är laddad med en LRL DC Looped Skjutlina och en Ready To Go Short Cut sjunk3/sjunk4 och en heldragen 0,50 tafs på ca 1,5-2 meter. I dom lite lugnare poolerna använder jag mig av mitt nya LeCie 14.8 fot klass 9-10 (ett helt underbart spö för Mörrumsån) och en Haze 1012 som laddats med en LRL DC Looped Skjutlina och en Ready To Go Short Cut sjunk2/sjunk3 och en heldragen 0,50 tafs på ca 1,5-2 meter. Flugorna jag fiskade med var "Banan" flugan och en Black and Silver med Zonkervinge.
Denna helgen resulterade i 3 fiskar på land!